Affärsutveckling i praktiken

Publicerat den 2 juli 2013 kl. 10:25

Utskrift

Arbetar du med affärsutveckling inom bank, försäkring och finans? Eller är du nyfiken på nya framgångsrika exempel där banker och försäkringsbolag har satt kunder i centrum – på riktigt?

Välkommen till en späckad eftermiddag med tre spännande case – konkret berättade med metod och framgångsfaktorer. I alla tre fallen har teamen tagit ett steg vidare från den slitna frasen ”kunden i centrum” och faktiskt börjat göra det i verkligheten.

Lyssna på:

Landshypotek, Merete Salmeling, affärsutvecklare

Landshypotek ska gå ifrån att vara ett lånehypotek för jordbruk- och skogsbrukssektorn till att öppna upp för sparande både för medlemmar och icke medlemmar. För att förstå hur detta ska gå till frågade Merete Salmeling både medlemmarna och potentiella kunder. Lyssna på Merete förklara varför kundinsikter har hjälpt henne att förstå hur Landshypotek bör lyfta ut sitt nya erbjudande.

Trygg-Hansa, Johan Agerman privatmarknadschef

Kundens förtroende är A och O! Trygg- Hansa har därför utvecklat en strategi där kundperspektivet genomsyrar hela verksamheten och där kundresan står i centrum. Genom att förstå kundresan vet Trygg- Hansa vad för aktiviteter som krävs, och när, för att kunna vinna kundernas förtroende. Lyssna på Johan Agerman berätta om hur Trygg-Hansa systematiskt jobbar med kundupplevelsen.

Swedbank, Carl Molinero, Head of digital business development

Swedbank trodde att de skulle göra ett projekt om mobila betalningar men ganska snart insåg de att projektet
handlade om en mobil plånbok. Lyssna på Carl Molinero som kommer att prata om hur kundperspektivet förändrade deras erbjudande och den krokiga vägen till att sjösätta ett stort infrastrukturprojekt.

talare_kundfokus

Eventet avslutas med en paneldiskussion där du bland annat får argument för att sätta kundfokus på agendan också på din arbetsplats.

Säkra din plats redan nu. Anmäl dig nu!