Loggan var svårast

Publicerat den 22 februari 2012 kl. 08:18

I dag har vi äntligen premiär för Finanslivs nyhetsbrev. Vi har tyckt ett tag att Facebook och Twitter inte riktigt räcker för att förmedla allt bra som står på finansliv.se, alla våra roliga evenemang och magsinet Finansliv.
Vi började alltså resonera om ytterligare en kanal. Svaret blev ett kostnadsfritt nyhetsbrev som kommer en gång i veckan där vi bjuder på guldkorn ur magasinet, bloggar och tips om event. När vi väl hade bestämt oss för innehållet kom vi till den riktigt kniviga frågan: hur skulle loggan eller sidhuvudet se ut?
Diskussionerna gick höga när AD-Rikard och Marknads-Viktoria diskuterade typsnitt och färger. Ibland blandade jag mig i. Finanslivs logga skulle vara med och så ville vi förklara om brevet handlade ombloggar, magasin eller event, men färgen? Vår härliga oranga färg var upptagen av Finansloppet. Men vilken färg skulle vi välja, som gav rätt associationer, inte var för mesig men förmedlade den varma Finansliv-känslan?
Resultatet blev blå-grön och ett ganska kraftigt typsnitt som alla kunde bli nöjda med. Pust. Så i dag kommer äntligen det första brevet till sina nära 1000 prenumeranter. De får bland annat läsa om försäkringsbluffar och om hedgefonder. Är du med på sändlistan? Om inte, anmäl dig på Finansliv.se. Om du anmäler dig under februari har du chansen att vinna en iPad 2.

 

/Unn