Nu blir vi tydligare – och snyggare?

Publicerat den 5 oktober 2012 kl. 13:02

Redaktionen har haft konferens. Under två dagar diskuterade vi hur tidningen kan bli bättre och formulerade början på en manual om vad tidningens olika delar ska innehålla. Det viktiga är att det blir en bra mix med branschfördjupningar, spännande berättelser och lite nyttigheter.

Det främsta resultatet av våra diskussioner var att vi ska bli ännu tydligare. Före vi ens har skrivit en bokstav på en ny artikel så ska vi kunna svara på frågan: Hur är den här artikeln till nytta för anställda inom bank, försäkring och finans? Det ska också bli tydligare för läsaren att vi alltid ALLTID står på branschens sida, gentemot kunder som är otrevliga, politiker som klagar och konkurrenter som använder oschyssta villkor.

Den som har läst ett nummer av Finansliv ska känna sig stolt över att arbeta på bank eller med försäkringar. Ni som läser tidningen är ju helt nödvändiga för att det svenska samhället ska fungera. Utan försäkringar eller banker rasar det moderna samhället ihop. Känslan av stolthet ska vi betona ännu mer i Finansliv.

Andra dagen kom vi också fram till att vi skulle uppdatera vår redaktionsbild. Viktoria har slutat och Åsa är mammaledig. En ny bild med oss som är på plats just nu kändes rätt och bildredaktör-Jeppsson riggade sin kamera med självutlöstare. Efter några fnitteranfall och fotograflöpturer hade vi fått en bild som vi kan leva med.

Så, här är vi, som är stolta över att arbeta på en tidning för just människor inom finansbranschen.

Här är vi! (Vi uppdaterar snart webben också...)