Gå direkt till textinnehållet

Kundfokus Finans 2014

Plats Operaterassen, Karl XII:S torg, Stockholm
Tid 18 november 2014, 14:30 - 17:30
Pris 950 ex. moms:- exkl. moms

Arbetar du med affärsutveckling inom bank, försäkring och finans? Eller är du nyfiken på nya framgångsrika exempel där banker och försäkringsbolag har satt kunder i centrum – på riktigt?

Välkommen till en späckad eftermiddag med fyra spännande case – konkret berättade med metod och framgångsfaktorer. I alla fallen har teamen tagit ett steg vidare från den slitna frasen ”kunden i centrum” och faktiskt börjat göra det i verkligheten. Här är årets talare:

Monica Rappe, SPP

Om hur SPP arbetar med kundanpassat fonderbjudande till exempel med individanpassad entrélösning, för den som bara vill göra ett val och hållbarhetsmärkning som gör det lätt för kunderna att välja både hållbarhet och avkastning.

Annika Javestad och Marius Hansen, EnterCard

Om EnterCards arbete med kundperspektivet i ett nytt kundkoncept i samarbete med Swedbank. Bland annat om att kombinera kvalitativa och kvantitativa metoder i utvecklingen, om intern förankring och om att byta osäkra fakta mot säkra kundinsikter.

Kajsa Nordborg, Skandia

Skandia är mitt uppe i en förändringsresa för att bli kundstyrda på riktigt. Lyssna på Kajsa Nordborg berätta om hur Skandia jobbar med kundinflytande. Hur man får en stor organisation med sig på förändringen, hur Skandia jobbar strukturerat med att få sina kunder att engagera sig, att ta emot kundfeedback och utifrån kundinsikt kunna prioritera utvecklingsarbetet.

Carl-Magnus Löfström, Collectum – tidigare AFA Försäkring

Om hur du går ifrån affärsmål till kundresa och varför Kotlers köpprocess är en förenklad variant av kundresan.

För andra gången arrangerar Finansliv och Transformator Design KundfokusFinans. Förra gången lyssnade ett hundratal personer på lyckade erfarenheter från Swedbank, Trygg-Hansa och Landshypotek.

kundfokus_panorama

Så här tyckte några av förra årets deltagare:

”Välorganiserat och positivt arrangerat”

”Bra med en eftermiddagstid och flera talare”

”Lätt att ta till sig”

”Bra med personer som vågar sticka ut i en genomkonservativ bransch”.

Säkra din plats på KundfokusFinans och räkna med en inspirerande och nyttig eftermiddag! 

Dela eventet