Hallå där Haris Serhatlic…
...marknadschef på Marginalen Bank som det senaste året jobbat med att skapa bankens nya digitala utseende.
Marginalen Bank har fått ett nytt digitalt utseende med logotype, typsnitt och sajt. Vad ligger bakom den förändringen?
– Det är flera saker men i det stora hela handlar det om att tydliggöra vårt syfte, som handlar om att skapa ekonomiskt försprång för människor och företag. Vårt nya visuella koncept utgår från namnet Marginalen Bank och bygger på att ta ägandeskap över ordet ”marginalen”, både visuellt och kommunikativt. Arbetet med det nya konceptet började för strax över ett år sedan.
Hur har ni involverat de anställda i processen?
– Vi jobbar i en agil organisation och ett arbete med varumärket påverkar hela organisationen. Så alla har varit involverade olika mycket i olika delar av projektet.
Vad har ni fått för respons från kunder och anställda?
– Nu har vi varit live lite över ett dygn och jag har knappt hunnit smälta den positiva responsen i mejlkorgen och på sociala medier. Alla vi som jobbat med detta är så tacksamma.
Vilka har gjort omgörningen och vad har den kostat?
– På grund av sekretess kommenterar vi inte den typen av frågor. Så mitt svar på det är marknadsmässigt.