Gå direkt till textinnehållet
Anonym kvinna i blåjeans och vit kappa går på en shoppinggata med en massa kassar i händerna. Julprydnader med kulor och blommor syns i bildens vänstra hörn.
Belöningsappen Wrapp lanserar nytt index som visar marknadsandelar i realtid.

Wrapps nya index visar julhandeln i realtid

Rabattkodsbolaget Wrapp lanserar nu ett nytt index som visar hur marknadsandelar fördelas mellan företag och branscher i realtid och sex månader bakåt.

Wrapp är en belöningsapp som kopplas till betalkortet, som automatiskt ger personliga erbjudanden och belöningar tillbaka baserat på kundens egen köpstatistik. Nu lanserar företaget Wrapp market share index som baseras på alla transaktioner från appens svenska användare. I indexet kan man följa hur varumärkens marknadsandelar utvecklas vecka för vecka eller månad för månad, i relation till användarnas köpmönster. Marknadsandelarna går att se totalt eller fördelade per bransch.

Bolaget lanserade i november sin tjänst i Finland efter att ha skrivit avtal med Nordea Finland och fem andra partners. Därmed når Wrapp närmare 40 procent av svenska och finska kortanvändare med sina lojalitetsprogram.
Efter att haft sin delägare Nordea Sverige som partner i ett år har Wrapp nu även skrivit avtal med Länsförsäkringar, Danske Bank Sverige, Collector, Sodexo, finska Aktia och Nordea Finland.
– Vår första stora bankpartner är Nordea vars största marknad är Finland, vilket har varit viktigt för att lansera där. Sen är Finland, precis som Sverige, väldigt techsavy. Vi tror att det finns god potential att komma igenom, till och med bättre än i Sverige”, sa Aage Reerslev, vd och medgrundare av Wrapp, till Di digital i samband med den finska lanseringen.
Wrapp uppger att tjänsten i dag har 120 000 registrerade användare.

Text: Åsa Berner

 

Mest läst

Finansförbundets krönika

"Jag kommer att gå och rösta den 9e juni, och jag kommer välja ett parti som tror på partsmodellen och står upp för demokratin. Genom ett högt valdeltagande ökar vi i Sverige vårt inflytande i viktiga samhällsfrågor", skriver Ulrika Boëthius.
»Gör dig redo för EU-valet«
»Varje bransch som står utan en fackförbundstidning är mer sårbar för korruption, oegentligheter och missförhållanden«, skriver Finanslivs chefredaktör Axel Andén.
Några slutord